Fantastic Beasts - The Crimes of Grindelwald - első előzetes


Tegnap kijött a Fantastic Beasts második részének a trailere, amit azon nyomban meg is néztem – munka közi szünetemben, úgy, hogy a mobilnetem egyszerre kábé 5 másodperceket töltött be, de megérte végigszenvedni lassan, mert aztán másodszori és harmadszori újranézésre is a hideg rázott tőle, a lehető legpozitívabb értelemben. Ezen a blogon nem beszéltem nektek az új franchise-ról, a másikon igen, de majd valahogy átoperálom erre a blogra is a filmről szóló írásom. Majd elválik mé. De nézzük is meg az előzetest, aztán szedjük képkockákra az egészet.
Kezdjük rögtön a címmel, amit a film kapott. Tudom, ez valid információ november óta, én valahogy mégis most találkoztam először szembe vele ténylegesen, és álltaira tetszik – Grindelwald bűnei. És ugye gyűjtőnévnek meghagytuk a Fantastic Beasts-et, amin hívja mindenki a szériát. Kicsit az alcímre visszaugorva; azért zseniális húzás ez, mert bár Grindelwald bűnei a film címe, a trailerben Grindelwald kettő jelenetben van jelen – amikor a Wizengamot (vagy a MACUSA?) előtt áll, illetve mikor zordan bámul maga elé, miközben két pálcát szegeznek rá. Dumbledore-on van a hangsúly végig, és mégis tulajdonképpen Grindelwaldról szól maga az előzetes, és ez nekem állatira bejött.
Kezdésnek már az odavert, hogy rögtön az elején egy nagytotállal nyitottunk a Roxfortról, csak hogy meghozzák a hangulatot. Aztán megérkeznek az öltönyösök – az itt még csak professzor – Dumbledore-hoz, és Newt felől érdeklődnek, de még mielőtt látnánk a fiatal prof arcát, kapunk egy bevágást Newtról, amint egy párizsi képeslapot nézeget, és látunk egy kis önoltózást. Oké, hagyok időt mindenkinek, hogy ezt megeméssze – vagy ez csak nekem okoz ekkora óriási fangörcsöt?
If you'd ever had the pleasure to teach him, you'd know Newt is not a great follower of orders.
(mellesleg ez a mondat mennyire tipic Dumbledore már, nem?)
És aztán meglátjuk Dumbledore arcát, és ez azért ennyire fontos, és azért ennyire hangsúlyos, és azt gondolom azért nem egyből ezzel nyitottak, mert Jude Law állatira jól elkapta az öreg mimikáját. Nem tudom, hogy mennyire van ebben szerepe a sminkeseknek, nyilván azért kapott maszkot is rendesen, de tényleg hasonlít Gambon Dumbledore-jára. És az a mosoly, a tipikus, előzékeny, sejtelmes dumbledore-i félmosoly. A stílus, a beszéd, minden olyan, amilyennek én gondoltam, hogy Dumbledore volt fiatal korában, szóval abszolút le a kalappal Law előtt. Én rettenetesen féltem attól, hogy Depp nem lesz jó Grindelwald, és ez a félelem még most is rendesen él bennem (szent meggyőződésem, hogy Farrellt meghagyni sokkal jobb döntés lett volna), viszont Jude Law előzetesbéli játéka megnyugtatott kissé, hogy ő legalább remekelni fog, és szerintem, ha kell, simán viszi a hátán a filmet – bár nagyon szeretném, ha Depp is jó lenne.
Innentől pedig zömmel rövid snittek vannak csak ízlésesen összevágva – látunk egy kis Tinát, egy kicsit Jacobból és Newtból (Jacobnak ezek szerint ­– ahogyan az sejthető volt – mégsem sikerült olyan pompásan elvenni az emlékeit), látunk egy kevéskét a lényekből, egy kis Queenie-t, látjuk Leta Lestrange-et, a cirkuszt, Credence-et, Tina és Newt kettőség menekülni, thesztrálokat, Dumbledore-t és Newtot újra, és a végén egy epic varázslat után bejön a még epicebb Hedwig’s Theme.
I can’t move against Grindelwald. It has to be you.
Ami még nagyon felkeltette a kíváncsiságom – persze nyilván, most az elkövetkezendő napokban, hetekben teljes Fantastc Beasts hype-ban fogok égni, mert már az előzetest is úgy néztem, hogy bizonyos részeknél (Roxfort, első Dumbledore megjelenés, Jacob örömködése, Credence, thesztrálok, Hedwig’s Theme) majdnem fel-felvisítottam. De igazán a fentebb írt idézet mozgatta meg a fantáziám. Mi lehet az oka annak, hogy Dumbledore nem tud lépni Gridelwald ellen. És miért pont éppen Newtnak kell annak lennie, aki el tudja intézni? Csak én látok némi áthajlást Harry kiválasztottságához? Annyira nyomatékos az az It has to be you, azt sugallja, hogy muszáj Newtnak lennie, más nem lehet.
Borzasztóan tetszett amúgy a trailer, így kell egy jó előzetest összerakni, és előre tudom, hogy bele fogok pusztulni, a film hiányába novemberig. De remélem addig csepegtetenek majd ezt-azt időnként, hogy oltsák a szomjunkat, legalább egy kicsit.
Ti láttátok már a trailert? Hogy tetetszett? Mit gondoltok Jude Lawról Dumbledore szerepében? Várjátok már a filmet? Hagyjátok a válaszokat odalenn kommentben! :)

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Szakítottam időt végre, ahogy megígértem, és megnéztem. És úristen, annyira tetszett. Nem is értem, miért halogattam 2 Tuti gimi rész között. Alig várom, hogy láthassam a egészet. ♥
    Az elején egy kicsit tartottam Deep alakításától, de valahogy már nem. Azt nem tudom megmondani mi változott, hiszen még nem is láthattuk Őt igazán, mégsem aggódom. Szerintem tökéletesen meg fogja oldani.
    Jude Law pedig zseniális. Egyszerűen annyira átjött ebben a 2 percben Dumbledore-ként, engem meggyőzött. Én pont ilyennek képzeltem el az öreget fiatal korában.
    Szóval én nagyon várom! Főleg, hogy láthassam a csapatot, Newt, és Jacob duóját, és a többieket. Legyen már ősz!

    Puszillak,
    Vivian L.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaaa!

      (ide lényegesen hamarabb ideértem, mint a másik kommentedhez, igazán büszke vagyok magamra :'D)

      Hahaha, tudtam, hogy tetszeni fooooog :D Ez csak tetszhet, ez még azoknak is tetszett, akik nem akkora hardcore fanok, mint ééén :D mondjuk tény és való, a Tuti gimi nagyjából az egyetlen dolog, amiért elnézhető, ha halogatja az ember a trailer megnézését. (ez egy értelmes mondat? a fejemben annak hangzott, úgyhogy remélem.)

      Hát én azért továbbra se bízok benne maximálisan, mert annyira nagyon félek, hogy mint az elmúlt évekbeli szerepei közül nagyjából mind, úgy ez is ripacskodásba torkollik majd, és az nagyon nem tenne jót a filmnek. De azért reménykedek.
      Jude Lawba meg szerelmes vagyok (konkértan A kém óta xD), de most hogy még Dumbledore is ő lett, ráadásul ilyen menőn lett, főleg. :D
      Örülök, én is nagyon-nagyon, és aaaaaaa Credence, meeg Newt ♥ (én úgy szeretném, hogy amúgy a közönségsiker miatt Farell is szerepet kapjon majd a továbbiakban) Egyetértek, legyen már őőőősz! :D

      Köszi, hogy írtál :3
      puszi, D.

      Törlés

Call me by your name - kritika

Mostanában magamba injekcióztam egy jó adag kultúrát, úgy néz ki, ismét visszaálltam arra, hogy olvasok, elkezdtem filmeket nézni – amik tú...