8 érv a Harry Potter franchise építése mellett

Ha az ember lánya franchise-t akar építeni, akkor ahhoz keresve sem találna jobb alapanyagot a Harry Potter univerzumnál, mégis úgy érzem néha, hogy maga Rowling sincs tisztában azzal, hogy mekkora kihagyott ziccer az, hogy nem lovagolja meg masszívan az immáron két évtizede tartó hype-hullámot. Elárulom, óriási. Mert a Harry Potterre amióta létezik, van kereslet, és amíg a világ világ, lesz is. És mivel egy kiépített, gondosan felépített világról van szó, tökéletesen alkalmas lenne arra, hogy franchise legyen. Olyan igazi nagy. Egymásba átlógó, egymással összefüggő sorozatokkal, képregényekkel, képregényekből készült filmekkel. Ebben a mai bejegyzésben 8 olyan történetszálat, alapötletet gyűjtök, amik szinte sírnak azért, hogy sorozat készüljön belőlük. Mert bár van egy hat részesre tervezett Fantastic Beasts sorozatunk, de ez édeskevés mindahhoz képest, ami lehetne.

8 érv a Harry Potter franchise építése mellett

Avagy sorozatok, amikre szükséged van, csak még te sem tudsz róla

1. The Founders (Az alapítók)
Egyrészt szerintem állati menő lenne, már csak a cím is, másrészt mögötte a tartalom. A sztorit felületesen mindenki ismeri, aki olvasta a könyveket, de nem sokkal érdekesebb lenne, ha jobban a dolgok mélyére áshatnánk? Ha megismernénk, milyen volt Mardekár fiatalon? Ha tényleg végigkövethetnénk, hogy mi történt Helénával és a Véres Báróval, és látnánk, hogy hogyan csinálta Malazár a Titkok kamráját. Meg mellesleg, varázsvilág a korai középkor vége felé? Jöhet akármikor.
A BBC és az HBO ilyen alapanyagokból szokott ordító kasszasikereket csinálni, szóval elő a legjobb rendezőket, meg a kosztümöket és kezdjük meg a castingot, első körben egy 12 részes első évadhoz. Bő 50 perces epizódokkal.
2. The most powerful dark wizard of all time (Mindenidők leghatalmasabb sötét mágusa)
A cím meglehet kicsit hosszú, de engedélyt adok a formázásra, ugyanakkor… Amióta először végigolvastam a Harry Potter könyveket – ami lássuk be, nem ma volt –, sír a lelkem egy sorozatért, ami valahol ott veszi fel a fonalat, hogy Tom Riddle elvégzi a Roxfortot, és 1980 júliusáig tart, amikor is Godric’s Hollowban visszacsapódik rá a saját átka. Visszaemlékezve a fiatalkorára, miközben a Borgin & Burkes-nál dolgozik, aztán ahogy sorra veszi a horcruxokat, maga köré gyűjti a halálfalóit…
Mellesleg ezt a sztorit én képregényben is baromira szívesen viszontlátnám, olyan DC-sen komor módon. (Csak az ég áldja meg őket, filmet nem csináljanak belőle. Mármint a DC…) Én amúgy ezt olyan Hannibalosan az nbc-n tudnám elképzelni – bár a Hannibal is azért kapta a kaszát, mert nem illett a csatornához, ANYWAY…. Szintén egyébként 12 részes évadokkal, részenként 50 perces játékidővel.
3. Among the walls of Durmstrang (A Durmstrang falai között)
Egyrészt, a suli valahol Norvégiában van, erdővel és tavakkal körülvéve szóval ez önmagában csak nagyon szép lehet látványban. Plusz szerintem nagyon sok bemutatandó van egy iskolában, ahol Grindelwald tanult, és ahol még mindig él a szokás, hogy mugliszületésűeket nem vesznek fel. Izgi és akciódús sztori lehetne belőle. Nem beszélve arról, hogy az izgi történet mellett milyen ideológiai, és politikai szempontokat lehetne mérlegre helyezni benne. Vevő lennék rá akármikor.
Szintén a 12 részes évad, 50 perces részekkel formulát támogatnám.
4. The Marauders (A Tekergők)
Nyilván nem csak róluk szólna, sőt! Tippre kábé Lucius Malfoyék is akkoriban jártak oda (szóval meglenne a kötelező Malfoy adagom, amit az előző háromból kénytelen voltam kihagyni), meg hát ugye Sirius tesója is. És én nagyon szeretném azt, hogy mondjuk Regulus legyen a főszereplője. Merthogy szerintem kellően érdekes és kellően feketebárány ahhoz, hogy érdekes főszereplő váljon belőle. Arról nem beszélve, hogy szerintem James Potteréken – minden rosszindulat nélkül – de tökéletesen be lehetne mutatni, hogy adott esetben a Mardekárosok mennyire látják nagyképűnek a Griffendéleseket. Mert azt ugye tudjuk, hogy Harryék szemszögéből a Mardekár nem más, mint az öntelt pojácák gyűjtőhelye. Oké, oké, abbahagyom, csak hagyjuk el a sztereotípiákat, hogy minden Mardekáros gonosz.
Főképp azért támogatnám egyébként Regulus főszereplését, mert akkor Sirius is előtérbe kerülhetne, meg remélhetőleg Remus is, aminek nagyon-nagyon örülnék, mert nekem a Tekergők közül ők ketten a lieblingjeim.
És mellesleg ez egy csudajó gimis-szerű sztori lenne, iszonyatosan széles célközönséggel, mert úgy nagyjából tizenkettő és harmincöt között be lehetne vele találni, ha jó oldalról ragadják meg. És nem hittem volna, hogy valaha ilyet fogok mondani, de egy olyasmi mentalitással, mint a The Vampire Diaries első 3 évada volt, a CW csodát tudna tenni vele. 22 részes évadokkal, 40 perces részekkel.
5. The Next Generation (A következő generáció)
Oké, nyilván, ha volt múlt, kell legyen jövő is. Merthogy én nem vagyok hajlandó a The Cursed Childot elfogadni kánonnak. Szóval dobhatnának egy formátumban az előzőhöz hasonlatos sorozatot, drámával, meg tiltott szerelemmel, meg abszolút iskolás tematikával – és sokkal kevésbé lenne predesztinált a karakterek sorsa, mert míg mind tudjuk, hogy az összes Tekergő meghal Harry nagykorúsága előtt (da?), fogalmunk sincs arról, hogy Teddy Lupin vagy Scorpius Malfoy hány évig fog élni.
És mellesleg annyi rajongói headcanon van a karakterek jelleméről, amik sokkalta kidolgozottabban, mint a The Cursed Child, ami bár nem rossz, de lássuk be, azért nem az igazi. Szóval jöhet a The Marauders párja, szintén a CW-n.
6. Triwizard Tournament (Trimágus Tusa)
Szóval a sorozat alaptematikáját én úgy képzelném el, hogy 3 évad, mind mondjuk 4 részes, de másfél órás részekkel – lásd, BBC Sherlock. És a 3 évad mindegyike alatt egy másik suli rendezésében látjuk a Trimágus Tusát. Látunk egy Durmstrangosat – esetleg a Durmstrang sorozatból megismert néhány mellékszereplővel, egy Beauxbatons-ost, meg persze egy Roxfortit, amiben a tanárokon kívül egyetlen embert sem ismerünk. De tényleg, senkit. Nem kellenek Potterek meg Weaslyk, ide még Malfoyok se. Csak… egy tisztességesen végigversenyzett Trimágus Tusa. Egy Beauxbatons-os helyeske spanyol fiúval, mondjuk..
7. Quiddich with all heart (Tiszta szívvel Kviddics!)
Nyilván a cím nem maradhatna, de hé, én imádnék egy sorozatot a kviddicsről. Csak képzeljétek el, lenne egy főszereplőnk, egy profi játékosunk egy profi csapatban. Soron követhetnénk az edzéseket, meccseket, a játékosok egymás közti rivalizálását, és terrrmészetesen beleszőném valahogy a Kviddics világkupát is.
Megintcsak ismeretlen szereplőkkel, mondjuk Amerikában, mondjuk egy Ilvermonyban tanult játékost a középpontba állítva. Vagy Castelobruxoban is tanulhatott, ott még szebb a táj, és tippre az Ilvermonyt úgyis megismerjük valamennyire a Fantastic Beastsből.
8. Ministry Life (Élet a Minisztériumban)

Egy pofonegyszerű szitkom pár ambiciózus és kevésbé ambiciózus minisztériumi hivatalnok életét néha kissé szarkasztikusan bemutatva. Egy olyan szitkom, amit én is szívesen néznék, rövidke 20 perces részekkel, 22-es évadokkal, rengeteg nevetéssel, de alánevetés nélkül. Imádnám. 

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Teljes mértékben egyetértek veled, és fantasztikusnak tartom az ötleteidet. Számos nekem is megfordult már a fejemben, és meglepődtem, hogy más is egyetért velem ezen nézetekkel kapcsolatban.

    Ha már a Next Generation kerül szóba, én szívesen összekötném a Trimágus Tusával. El tudsz képzelni egy tusát a Roxfortban, amit mardekáros nyer meg? Fantasztikus lenne. :)
    ÉS méltányolom a Chursed Child teljes elvetését. Egyetértek, hogy érdekes és ötletes, de kb. annyi köze van a Harry Potter univerzumhoz, mint Hagridnak az aranyos kiscicákhoz ;)

    Jah, és ott vannak még azok a szereplők, akik csak említés szintjén jelentek meg a könyvekben, de érdemes lenne foglalkozni velük.
    - N. Flamel és a Bölcsek köve
    - Regulus Black
    - Black nővérek (Narcissa, Bellatrix és Andromeda fiatalkora)
    - Merope Gomold és id. Tom Denem

    + 19 év címmel el tudnék képzelni egy sztorit, ami ténylegesen bemutatja a háború következményeit.
    Azt, hogy mi történet a halálfalókkal, a mardekárosokkal, hogyan zajlottak a tárgyalások. Azt, hogy mi lett Umbridge sorsa, meg összességében a Minisztérium sorsa.

    Összességében, iszonyatosan imádtam ezt a bejegyzést. <3

    Ölel,
    Isobel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Örülök neki, hogy egyetértesz velem, hogy a világnak - és főleg a fandomnak - szüksége van ezekre a sorozatokra *-*

      Úúristen, amúgy az is király lenne, és hát alap, hogy Mardekáros nyerné, nem is értem amúgy, miért nem Mardekáros lett Harry mellett aki indult. Persze, mert ők "gonoszok"... nyilván egy 11 éves gyerek gonosz -.- #csakamardekár <3

      Jaja, ez egyébként egy nagyon helytálló és jó hasonlat, Hagrid is szereti a kiscicákat, dehát ő maga nem az. És én nem kételkedek abban, hogy akik összehozták a Cursed Childot nagyon szeretik az univerzumot, meg Rowlingot, dehát na... Pont annyira nem Rowlingok, amennyire a Cursed Child nem része az univerzumnak.

      Iiigen, Flamel sztorija is tök jó lehetne, Regulust meg a Black tesókat, én a Tekergők idejű sorozatba gondoltam volna, hogy annak Regulus a főszereplője, és akkor így "független" szemmel be van mutatva mindenki és minden. De amúgy Merope meg idősebb Denem szotija is megérne egy misét, tényleg. Ez eszembe se jutott.

      És igen, sokkal-sokkal reálisabb lenne, mert ez, amit a Cursed Child felvázol, hát... ez elég... hogy is mondjam, aranyoska, meg családbarát, de semmiképp nem reális vagy hiteles. És ezek mind-mind tök érdekes kérdések, hogy hogyan lett a háború után felszámoltatva Voldemort uralmának minden maradéka.

      Nagyon örülök, hogy tetszett, és köszönöm szépen, hogy írtál <3

      Ölel,
      D.

      Törlés
  2. Szia!

    Annyira imádom az ötleteidet, de tényleg. Harry Potter és a varázslóvilág a legnagyobb és legtöbb lehetőség rejtő történet, amit egy író kitalálhatott.
    Az alapítók téma engem is érdekelne, ahogy egy sztori Tom Denemről, még a cím is tetszik: Minden idők leghatalmasabb sötét mágusa. Bírom a fantáziád. :D
    A Tekergők c. történetért én egyenesen rajongnék. De komolyan. Sok-sok Siriussal meg Remusszal meg Jamesszel és áhhw. ♥ Mondjuk szívesen megismerném én is Regulust és lehetne akár egy Black testvérekről szóló sorozat is, vagy a Black családról. Hogy milyen, amikor hosszú évek után Griffendélbe kerül egy gyermekük. De a Black nővérek is jöhetnek.
    Szerettem a Cursed Childot, de valamiért nekem mégis hiányérzetem volt. És örülök, hogy nem csak én látom úgy, hogy megérdemelne egy igazi, Rowlingos történetet, és jöhet a Marauders párjaként. Támogatnám. De egyébként simán lehetne a 19 évvel későbbel mit kezdeni. Bemutatni mi lett a háború után, hogy állt helyre a varázsvilág. Hogyan élte túl a veszteségeket a szereplőgárda. Annyi annyi lehetőség van ebben.
    Én mondjuk vevő lennék egy Weasley ikrekkel kapcsolatos történetet is. Ahol megismernénk úgy igazán őket. Az elejétől, Fred haláláig. Na meg persze utána is. Hogy George hogyan birkózik meg azzal, hogy egyedül maradt és milyen egyedül az élet, a másik fele nélkül. Na meg persze, hogy a Weasley Varázsvicc Vállalattal mi lesz így.
    Vagy például Lily és James Potter életét még Godric’s Hollowban, Sirius letartóztatását, és Voldemort eltűnése előtti időszakot. Vagy Dumbledore család életéről szóló sztori is jöhetne, vagy ami kifejezetten Albus köré épül.
    Szóval a lehetőségek száma végtelen lenne, csak kapnia kéne valakinek a lehetőségeken. :D

    Vivian

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa!

      Mivel épp veszettül a szakdogám írom (látszik, mi? xD), gondoltam válaszolgatok itt egy kicsit :D Szóval itt vagyok :D

      Jajj hát ennek örülök, de igazából Rowling nénié az érdem, mert ha nem építi ki ilyen alaposan a világát, nem lennének ötleteim :D És igen, ebben egyetértünk hogy ez a legtöbb lehetőséget rejtő történet, mert igazából szerintem bármilyen helyet vagy időt fognál meg benne, arról lehetne érdekes történetetet írni.
      Aaaaa igen, a Black családos sztorit is bírnám, mondjuk úgy, mint a Royals? :D
      Nekem se volt bajom a Cursed Childdal, aranyos volt meg minden, de pont olyan volt, mint amikor a Merin olvastam egy közepesnél kicsit jobb fanficet, de nem volt meg benne az a kraft, ami viszont sok nagyon jó fanficben igen. (némelyik fanfic után felsír a lelkem borongós éjszakákon, hogy miééért nem lettek befejezve :D) És amúgy igen, nekem a te verziód még jobban is tetszik, hogy bemutassa a veszteségek túlélését. Mert az egy dolog, hogy a gyász első pillanatait láttuk, de engem érdekelne tovább. Meg szegény Teddy Lupin sorsa :(
      Igeeen, Weasley ikrek is jöhetnek bármikor, bármilyen mennyiségbeeeen ♥
      Igenigenigeeeen, POtterék élete is, de még inkáább a Dumbledore-os sztorii ♥ Bár úgy érzem, azért ebből valamennyit (remélem jó sokat) kapni fogunk a Fantastic Beastben, remélem rögtön már a Crimes of Grindelwaldban belenyomják az arcomba *-* Ezt az időszakot amúgy azért is nem annyira feszegettem, mert bízok abban, hogy ezt a tizenkilenc évet (aaazt hiszem ez a széria is annyi lesz, de mondjuk ebben épp nem vagyok biztos) azért térben és időben rendesen átrágjuk majd :D
      És én úúúúgy örülnék, ha valamelyik csatorna elkezdene HP-s sorozatokat gyártani. Vagy ha Netflixre csinálnák úgy, mint a Defenderst, aaaz mekkora királyság lenne, és az még mindőségben is fain lenne *-* :D

      Köszönöm, hogy írtál, és bocsi a megkésett válaszért :D :D

      puszi, D.

      Törlés

Call me by your name - kritika

Mostanában magamba injekcióztam egy jó adag kultúrát, úgy néz ki, ismét visszaálltam arra, hogy olvasok, elkezdtem filmeket nézni – amik tú...