Top 8 legerősebb zenei momentum sorozatokban

Amióta világ a világ sorozatfüggő vagyok, ez nagyjából köztudott tény rólam. Nem tudom, mikor váltam azzá, de az biztos, hogy más általános iskolás koromban is volt legalább egy, de inkább több olyan sorozat, amit minden héten / minden este néztem. A másik kölyökkoromtól kezdve fontos dolog az életemben pedig a zene, így értelemszerűen a kettő kombinációját is nagyon fontosnak találom. Egy-egy szituáción, jelenten borzasztóan sokat tud dobni a helyesen megválasztott zene, olyannyira, hogy akár évekkel később is emlékszik rá az ember. Ilyen meghatározó, emlékezetbe égő pillanatokat gyűjtöttem nektek mára, ezek közül is azt a nyolcat, amelyek a legemlékezetesebbek voltak a számomra.
8. Bob Seger – Night Moves (Supernatural 11x04)
Az egyik dolog, amit a legjobban szeretek a Supernaturalban, az a hihetetlen mértékű fanservice, amit egyes esetekben tanúsítanak. Más esetekben nagyon nem, de ebbe most inkább nem megyek bele, mert a fanservice mibenlétéről és létjogosultságáról cikket tudnék írni (lehet, fogok is). A lényeg a lényeg, a rajongók odáig vannak Babyért, és kaptak is egy Baby központú epizódot, benne kocsiban éneklős jelenettel. Ami nem csak azért jó, mert Jensen car-singing jeleneteiért mindenki odáig van (nagy volt a kísértés, hogy az All out of love-ot tegyem ide, de végül győzött a józanész, és azért az érzelmi töltete ennek a résznek sokkal-sokkal több), hanem azért is, mert ez a maximum kétperces snitt bár elenyészőnek tűnik a sorozat 12 évadában, mégsem az. Mert ebben benne van nagyjából minden, ami miatt a Supernatural Supernatural, és ami miatt mi, rajongók 12 évad után is rajongók vagyunk. Sam és Dean kapcsolata, a krúzolás az Impalával, közben hambi zabálás, régi rock klasszikusok, csajokról meg egyéjszakás kalandokról beszélgetés. Mert persze, mind tudjuk, hogy így mennek egyik helyszínről a másikra, de sokkal jobb látni is. Így pedig, hogy ritkán látjuk, egy különleges, emocionális jelenetet kapunk, amiért nyilván odáig van mindenki, és ez így is van rendjén.
7. X Ambassadors – Renegades (The Flash 2x01)
A sorozataim többségével vannak hullámhegyeim és hullámvölgyeim, időszakok, mikor nagyon szeretem és/vagy nagyon utálom őket, de talán egyetlen sorozattal sem voltam még soha olyan hullámvölgyben, mint a Flash-sel. Az első évadának minden képkockáját rajongva imádtam, de sorozatosan olyan magasra tették a lécet, amit már nem tudtak megugrani (teszem hozzá, ez a CW-nek egy nevetségesen szánalmas gyerekbetegsége). Szóval a sorozat 3. évada számomra olyan volt, mint egy arculcsapás, egy folyamatos csalódás, DE ez mit sem vesz el abból, hogy az első kettő, és főleg az első évadot nagyon szerettem, de talán még a második elejét is. És az sem elvitatható, hogy a Flashnek – mint CW-s sorozatnak, mert ebben a CW nagyon jó, ezt be kell lássuk – piszok jó a zenei világa. Nem csak a theme songja, de úgy ámblokk a soundtrackje is.
Épp ezért szerepel itt ez a jelenet, mert egy érzelmi szempontból nagyon erős momentumra sikerült ráerősíteniük a Renegades-szel – ami alapjáraton is egy nagyon pöpec kis nóta. A második évadot remekül indította ez a rész, és én őszintén bízok abban, hogy a negyedik szezonra vissza tudnak térni vagy a kiindulási hangulathoz, vagy legalábbis visszavesznek a drámából és komolyodnak kicsit.

6. Gavin deGraw – I don’t wanna be (One Tree Hill 9x13)
A One Tree Hill mindig közel állt a szívemhez, alapvetően határozta meg a kamaszkoromat, és azt hiszem, engem is. Rengeteg mindent köszönhetek a sorozatnak, még akkor is, ha ez talán klisének tűnik, de ez és a The Vampire Diaires tettek igazi junkie-vá, így én is rendkívül hálás voltam azért a lezárásért, amit a sorozat kapott a 9. évad végén.
Az OTH-nak köszönhetően ismertem és szerettem meg olyan előadókat, mint a Fall Out Boy, a Jimmy Eat World, a The All-American Reject, a Citizen Cope, Gavin deGraw, valamint megismertem Tyler Hilton zenéjét, amibe a mai napig szerelmes vagyok. Részben az OTH formálta a zenei ízlésem olyanra, amilyen.
Az, hogy a szereplők összegyűltek Gavin koncertjén a TRIC-ben, és elénekelték közösen a sorozat főcímdalául szolgáló I don’t wanna be-t, egyrészről elképesztően meta – és én köztudottan imádom az ilyen dolgokat –, másrészt pedig megint csak egy fanservice dolog, harmadrészt, pedig azért az érzéseknek is rendesen odaver.
5. Metallica – Unforgiven piano cover (Lucifer 2x06)
A Lucifer, mint sorozat tele van iszonyúan erős zenei pillanatokkal, annak ellenére, hogy összesen 31 rész ment még csak le a sorozatból. Borzasztó jól eltalált soundtrackje van neki, akárcsak az előbbiekben említett One Tree Hillnek vagy az elkövetkezőkben előkerülő House-nak és The Vampire Diariesnek.
Tom Ellis játéka rengeteg réteget ad Lucifer karakterének, és maga a tény, hogy kapott egy ilyen zenei oldalt is, szerintem elképesztően sokat tud nyomni egy jelent drámaiságán – még ha nem is maga a színész zongorázik. Megint csak egy remekül eltalált zenéről van szó, mert a jelenethez – ahol Amenadiel elmondja, hogy az apjukat hibáztatja mindenért, miközben Lucifer szemmel láthatóan szenved amiatt, amit tett – keresve sem lehetett volna jobb dalt találni, a Metallica Unforgivenjénél.
4. The Fray – Never say never (The Vampire Diaries 1x01 és 8x16)
Több okból is helye van ennek a listán. Egyrészt azért, mert az első részt 15 évesen néztem meg, és a dal meg a jelenet együttes hatása olyan szinten mély nyomot hagyott bennem, hogy a mai napig élénken él – annak ellenére, hogy sosem voltam Stelena shiper. A TVD-ről alapból elmondható volt mindig is – főleg az első 2-3 évadában –, hogy iszonyatosan erős zenei világgal operált. Olyannyira, hogy akkoriban nagyjából masszív 40-50 szám volt az mp3-amom a TVD soundtrackből. Függetlenül attól, hogy hova jutott a sorozat, és milyen poklot élt meg, én továbbra is azt gondolom, hogy a maga műfajában az első 3 évad magasan kiemelkedő, történetmesélési és karakteri szempontból is, zeneileg meg főleg.
A Never say never azért is került ide, mert pontosan tudták a készítők, hogy mennyire erős lett a pilotrész ezen jelenete, és hogy milyen jelentőséggel bírt ez a rajongók körében, és egy elképesztően szép keretet gyártottak azzal, hogy a legutolsó részben Stefan búcsújához berakták ugyanezt a zenét. Tették mindezt úgy, hogy nem hatásvadásznak hatott, hanem szépnek, érzelmesnek, és meghatónak. Szép munka!

(1x01)
(8x16 - a teljes Stefan-búcsú jelent, a dal az utolsó kábé 40 másodperc)
3. Rob Benedict – Fare thee well (Supernatural 11x20)
Rohamléptekben meg is érkeztünk a dobogósokhoz, méghozzá a dobogó legalsó fokára, ahol ismét a Supernaturalt vesszük elő. Mégpedig azt a jelenetet, ami ismét óriási fanservice-ről szól – mert a rajongók évadokon át tolták, hogy Chuck lesz Isten és – SPOILER – ő lett. És ahogyan a készítők tálalták, ahogyan azt az egész részt felépítették Metatronnal, Chuck regényével, amit Metatron eleinte nem is akar elolvasni, aztán a zene hatására mégis. Ahogy Dean és Sam sztorija közben már-már reményvesztett irányba indul, de akkor felizzik a Samulett, és megmenekül a város, és visszaadja a hitüket, és a jelenet végén megjelenik Chuck, és nyilvánvalóvá válik a nyilvánvaló.
Mellesleg, miután megnéztem ezt a részt, az volt az első, hogy megtanuljam gitározni a számot. És teszem hozzá, két hétig feszt ezt játszottam meg énekeltem – család, szomszédok, barátok, és lakótársak legnagyobb örömére.
2. Maxence Cyrin – Where is my mind piano cover (Mr. Robot 1x09)
A Mr. Robot volt talán a leggyorsabb szerelembe esésem egy sorozattal. Rami Malek meg a sorozata így megfogtam a szívemet, és olyan szinten ejtette fogságba, hogy máig sem szabadult, sőt! Az, hogy meg vagyok veszve a sorozatért (meg Elliotért és Tyrellért) az ebben a részben, ebben a jelenetben csúcsosodott ki.
Főképp úgy ütött elképesztően nagyot, hogy néhány héttel előtte néztem meg először a Fight Clubot, aminek az ikonikus zenéjének a feldolgozásáról van itt épp szó. A zene ott is, és itt is megtette, amit meg kellett, és azóta is a rész hatása alatt vagyok, mert „I wanted to save the world”. Szintén egy olyan pár perces snitt, amit szerintem az életben nem fogok tudni kiverni a fejemből – és őszintén szólva, nem is akarok.
(ennél jobb verziót sajnos nem találtam)
1. Peter Gabriel – My body is a cage (House MD 7x16)
A dobogó legfelső fokán más sorozat nem is szerepelhetne, mint a House, ami egyrészről szintén meghatározta a kamaszkorom – bár ténylegesen végig csak a gimi végén / egyetem elején néztem. Másrészről pedig mind a mai napig az egyik legkedvencebb sorozatom, és House az egyik legkedvencebb karakterem.
Ez a jelenet pedig olyannyira beleégett az emlékezetembe, hogy amikor elhatároztam, hogy csinálok egy ilyen listát, ez volt az első, ami eszembe jutott, pedig nagyjából 4 éve láttam utoljára. Először meg vagy tizenhárom évesen. Elképesztően fajsúlyos jelenet, nagyon komolyan indul, ténylegesen elszorul az ember szíve, ahogy nézi, és hallgatja, és aztán egy tipikusan House-os megoldással oldják fel a komolyságot – elképesztő.


Ez volt tehát az én listám, nektek van esetleg olyan jelenetetek sorozatból, amit a zene tett nagyon emlékezetessé – akár pozitív, akár negatív értelemben? Ha igen, hagyjátok a véleményeteket nyugodtan a kommentszekcióban.

2 megjegyzés:

  1. Drága Dorka!

    Ez a cikk, bejegyzés, vagy nevezzük bárminek, nagyon ott van. Szerintem remek ötlet volt ilyet hoznod. Bár a sorozatok egy részét nem nézem, de azért tudok mihez hozzászólni.

    A SPN-ben rengeteg olyan pillanat van, amiért én személy szerint rajongok. Szerintem velem együtt millióan imádják a Baby központú epizódot, hiszen minden fan tudja, hogy az Impala nélkül nem lenne igazi Supernatural. Ezt a jelentet is imádtam, és igen, talán ez az, ami az egész sorozat lényegét és értelmét összefoglalja, de All out of love is nagyon ott volt, mondjuk az én személyes kedvencem, a Bon Jovi-s Dead or Alive. Az a jelenet annyira epic. És minden adott, Dean és Sam az Impalában, az addig legnagyobb kihívással néznek szembe, még Cas nélkül, és és… szerintem nem kell magyaráznom.

    A Flash esetében én is nagyon szerettem ezt a 2.évad eleji jelenetet, és tényleg piszok jó a sorozat zenei világa, a theme songját imádom. A hullámvölgy részt én is ismerem, csak nem a Flash-nél, hanem az Arrow-nál. Na mindegy, erről már beszéltünk. Szóval… Én rajongásig imádom a sorozatot, bármennyire is elment drámába, de nagyon bízok abba, hogy a 4. évadba visszatérünk az első évados feelinghez, és egy kicsit nagyon visszavesznek ebből a Westallen nyomatásból…

    Az OTH-t nem kezdtem még el, habár régen néztem és nagyon szerettem, pótolni fogom. És amúgy tényleg odaver ez a jelenet. Gondolom annak, aki végig követte, biztosan jobban, de így, még nem OTH fanként is meg van a maga varázsa.

    A TVD tényleg iszonyat erős zenei világgal rendelkezik, és bevallom, ha ki kéne választanom a kedvencemet, nem tudnám. Minden egyes zenei momentumnak meg van a maga szépsége és varázsa. De a Never say never talán a legek legje benne. Iszonyat erős találat volt az utolsó részbe visszahozni. Így volt kerek a történet. Nekem legalábbis.

    Haladjunk tovább a listádban, és el is érkeztünk a másik nagy kedvenc jelenetemhez a SPN történetében. Ezt a jelenetet nagyon eltalálták. Remekül felépítették azt, hogy Chuck dalolgat, miközben Metatron a regényét olvassa a zene hatására. Aztán ahogy a Winchesterek elvesztik a reményt, de Samulett felizzik, megmenekülnek, és közben visszakapják a hitüket. És megjelenik Chuck. Rajongásig imádom, komolyan.

    Rengeteg sorozatot nézek, amik szintén remek zenei világgal rendelkeznek. The Originals számomra olyan, mint a TVD, nem tudnék egyet kiemelni. Reign-ben a 3. évad 3. részében volt egy Mary-Francis jelenet, ahol a Stay with me-re táncoltak. Nekem a sorozatban, az volt A jelenet. Megadta azt az érzést, amit a Reign adott a nézőinek. Azt nagyon eltalálták.

    Grey-s anatomy megélt már 13. évadot, de a legerősebb zenei jelenete nekem ebben az eddigi utolsó évadban volt. Az egész rész egyetlen műtétre épült, és főszereplőink egy igen érzelmes visszaemlékezést tartottak. Ebben a részben kaptunk egy olyan jelenetet, ami nagyon ott volt érzelmileg. Mindig is zseniális színésznőnek tartottam Ellen Pompeo-t, de azzal a jelenettel a szívemig hatolt. Ahogy a gyerekeivel közölte azt, hogy apukájuk sosem tér haza, s közben a Merder theme song szólt, szerintem sok rajongót megérintett.

    Teen Wolfban is vannak szép zeneit pillanatok, főleg az új évadokban, de a csúcs a 6A-ban, amikor Noah visszaemlékezik a valóságra. Arra, hogy a felesége nem valós, és amiket ő emléknek hív, sosem történtek meg. Arra, hogy a fiúknak kellene ott lennie vele. És aztán a felesége eltűnik, és kitörik belőle a zokogás. Pim Stones - The Last One I Made c. dalát nagyot eltalálták.

    Arrow neve újra felbukkan, de hát nem tudom nem megemlíteni, mert azért az az 1 évad kivételével végig követtem a sorozatot, és sokáig rajongásig szerettem. A kedvenc zenei jelenetem (vigyázat: SPOILER) Laurel halálánál volt, amikor a 11.59 soundtrack szólt. Bennem az nagyon megmaradt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Glee sem maradhat le, bár ott 6. évadnyi zenei jelenet van, hiszen erről szól a sorozat. De egyet ki tudok emelni, az utolsó részből, a This Time-ot, amit Darren Criss írt, nagyon szerettem, hiszen bemutatta, hogy nem csak egy csapat iskolás, akik dalolgatnak szabadidejükben és a nagy gondjaikkal küzdenek – mármint amivel gimisként meg lehet szenvedni -, hanem ezekből a különböző személyiségű fiatalokból (eredeti Glee klubtagok), érett felnőttek lettek a fináléra. És ez megadta a Glee érzést, még a sorozat kezdetéről.

      PLL-ből az 5x02 utolsó jelenetét tudnám kiemelni, amikor megtalálják Jessica holttestét Spencerék kertjében. Az egésznek van valami varázsa és iróniája egyben. Ezt igazából nem tudnám megindokolni. De a zenei választás 5*, Never Get To Heaven-nel.

      A CM-ben is vannak erős zenei jelenetek, és az abszolút kedvencem a 6x10-ben szólt Far from home. Hiszen adott Ashley, egy sorozatgyilkos lánya, aki apja helyett is bűntudatot érez a tettekért, és adott egy sorozatgyilkos, aki az apjára emlékezteti. És ahogy bocsánatot kér a lány, mintha ő tehetne bármiről is és közben kiderül, hogy az áldozat férje nem is olyan ártatlan. Annyira klisé és kerek. És mégis amennyire klisének tűnik, mégsem gondol erre egy darabig az ember. Oké, én nem gondoltam rá.

      A HTGAWM-ben is nagyon jól választják a zenéket, bár ott ki mondott kedvencem nincs, a Jane the Virginről még nem tudok nyilatkozni, mert csak az első évadnál járok.

      Azt hiszem ennyi lett volna a „tartalmas” hozzászólásom. Remélem kellően lefárasztottalak vele.

      Puszillak,
      Vivian

      Törlés

Call me by your name - kritika

Mostanában magamba injekcióztam egy jó adag kultúrát, úgy néz ki, ismét visszaálltam arra, hogy olvasok, elkezdtem filmeket nézni – amik tú...