There's only One Tree Hill...

Eredetileg ezt a bejegyzést még nyáron terveztem hozni, az unaloműzős bejegyzés folytatásaként, de ez végül elmaradt. Tekintsük mégis annak a folytatásának, és a közeljövőben hozok majd egy rövidke bejegyzést egy követező sorozatról - ennek kiléte egyelőre legyen titok. De akkor lássunk is neki, a kis sorozatunk második része nem annyira csak nyári, mert azt hiszem a maga 187 epizódjával a sorozatunk egy kicsit több időt igényel. Ugyanakkor bárkinek meleg szívvel tudom ajánlani nyárra is, mert tökéletes társaság egy pohár jeges limonádéhoz, vagy egy doboz fagyihoz. És iskola mellé, is remek kikapcsolódás. Fáradt suli utáni estéken remek társ tud lenni. 
A mai sorozatunk nem más, mint a borzasztó, és tragikus módon Tuti gimi címre fordított One Tree Hill. A magyar cím már csak azért is vicces, mert a sorozat 9 évadából csupán az első 4 játszódik a gimiben, a többinek még csak köze sincsen hozzá. Ha már így rögvest a címénél fogtam meg a történetet, akkor kezdjünk is ezzel. A magyar cím nem csak azért pontatlan, mert a sorozat nagy része nem erről szól, hanem azért is - és főleg ezért -, mert elveszi azt a mélyebb jelentést, amit az eredeti, angol cím magában hordoz. Azt, ami tulajdonképpen az egész sorozatnak a mondandója, amit a 9 teljes évad alatt sugároz - mehetsz bárhova, megélheted az álmaid, de csak egy Tree Hill van a világon, és ez a hely az otthonod. És ez szerintem egyrészről egy rendkívül szép gondolat, másrészről pedig magasan túlmegy azon, hogy szinte mindenki, aki csak hallomásból ismeri a szériát, egy vállvonás mellett legyint egyet, hogy "Ugyan, ez is csak egy a sok tinidráma közül!". Nem, nem az. 

Rendben, az első néhány évad talán. De az ötödik évad elejei 4 év ugrás, jót tesz a sorozatnak, felnőnek a szereplők, és innentől a sorozat hangvétele is megváltozik. Mondhatni egy teljesen új sorozatot kapunk, a rég megszokott szereplőkkel.
Nyilván némileg - na, jó, talán nem is kicsit - elfogult vagyok a sorozattal, mert gyakorlatilag ezen nőttem fel. Azt hiszem nyolcadikos koromban kezdtem el nézni, és akkor el is jutottam a 4. évad végéig, aztán a feledés homályába merült a dolog, egészen tavalyig, mikor is az érettségiszünetben előkotortam a DVD-ket, és elkezdtem elölről. Közben persze rájöttem, hogy a DVD-k hiányosak, úgyhogy átnyergeltem a netre, és kisebb-nagyobb megszakításokkal, de haladgattam a sorozattal, aztán... Aztán a nyáron befejeztem. Ez az első igazán hosszú sorozat, amit tényleg végignéztem, és egy másodpercet sem sajnálok az OTH-ra fordított 5 napból és 10 órából.
Voltak cselekményszálai, és történései, amik annyi sebből véreztek, hogy csoda, hogy életben maradtak, de szerintem egy annyira komplex és értelmes sorozatot kaptunk, ami tényleg ritka. És még valamije van az OTH-nak, amivel tényleg nagyon kevés sorozat operál, ez pedig a karakterfejlődés. Ez persze, törvényszerű, mivel a sorozat nagyon nagy időt ölel fel, és az idő múlásával változik az ember értékrendje, és így a jelleme is, de ezt semelyik másik sorozatomban nem éreztem eddig ennyire erősen, mint itt. Nathan és Hayley már a kezdeti évadokban sokat változnak, és a későbbi részekben is fokozatosan vívják a harcaikat, de mindkettejüknek megvan a maguk tiszta, és szilárd értékrendje. Brooke már egy más eset, de az összes karakter közül talán ő az, aki a legtöbbet változik, a legpozitívabb irányba, és mindannak ellenére, hogy az elején milyen személyiségből indulunk el, ő a legszerethetőbb mind közül. Éppen ezért, mert rengeteg hibát követ el, de mind olyan, amit bárki hétköznapi ember is elkövethetne, és ezért érezheti mindenki közel magához.
A kezdeti karakterek közül Lucas és Peyton egy pillanatig sem hiányzott onnantól, hogy kiírták őket - engem idegesített a drámázásuk, és az, hogy Lucas minden harmadik részben könnyekig meghatódott valamin, Peytonben meg rohadtul zavart, hogy szinte semmire nem tartotta a barátságát Brooke-kal, hogy semmibe vette azokat az áldozatokat, amiket Brooke meghozott érte, és nem volt képes eldönteni, hogy kell-e neki Lucas, vagy nem. Őket nem szerettem, rajtuk kívül viszont szinte mindenkit. Az hetedik évadtól bevezetett új szereplőkkel szinte kivétel nélkül kíméletlenül kilóra megvettek. Clay és Quinn, Julian, Alex, a visszatérő Chase, egytől egyik imádtam őket.
Lehet csak az beszél belőlem, hogy a második felét már tényleg felnőtt fejjel láttam, de nekem az már sokkal jobban tetszett (az 5. évadtól, illetve a 7.-től). Sokkal másabb dolgok kerültek előtérbe, és rengeteg olyan apróság volt, amikért odáig voltam. Nem kezdem el sorolni, mert rengeteg van, és spoilerek nélkül nem is nagyon lehet írni róla.
Kívánj valamit. Megvan? Jó. Akkor most higgy benne.
Teljes szíveddel.
A 9. évadot szerintem nagyon sikerült eltalálniuk. Erről egy kicsit spoileresebben. A teljes évadot belengi valahogy a búcsú szele, mégis megvannak a kellő izgalmak, kezdve az egészet Nathan elrablásával. Az a jelenet, amiben Nate a feladásról beszél, de aztán eszébe jut, hogy nem szabad, és hogy egyetlen szó keringett a fejében, "Kitartás", ami ugye a Clayjel közös ügynökségük, abba beleborzongtam. Borzasztóan tetszett a Chase-Chuck szál is, hogy Chase kiállt a kissárc mellett, megvédte, még úgy is, hogy ezzel gyakorlatilag az álmai vesztek oda. Ez is egy olyan része volt a sorozatnak, ami az értékrendekről, a fontossági sorrendről mesél nekünk.
Dan visszahozatalának én szintúgy nagyon örültem, mert egy jelenség a képernyőn, és ebben az évadban különösen erősre sikeredett. Nate megmentése, a nyomozása, a terv, és végül a búcsúrésze... Azt az epizódot megkönnyeztem, pedig magam sem gondoltam volna. Keith cameojával kerekké vált az egész, Dan elnyerte a bátyja, és a fia megbocsátását, és ez talán feltette a pontot az ő kálváriájára.
Chris Keller ikonikus alakja lett a sorozatnak, és én mindig alig vártam a jeleneteit. Már korábban megmutatta az emberi oldalát, amikor eladta a gitárját Hayley miatt, de ebben az évadban ismét kiéleződött, hogy mennyire fontos neki a nő. És ezt a keserű, beteljesedhetetlen szerelmet én nagyon bírtam Chrisben. Meg a zseniális zenéit, a fellépését, az E/3-at, a dumáit.
Clay, Quinn és Logan - főleg Logan - iszonyat édesek voltak, az a gyerek egy tünemény. És ő végre korához illően beszélt, nem pedig olyan koravénen, mint Jamie. Jamie-t is szerettem, de Logan nálam jobban betalált.
Borzasztóan sajnáltam, hogy a Jana Kramer által megformált Alexet csak úgy kivették a sorozatból, ahogyan azt is, hogy Brooke ideiglenesen nevelt lánya, Sam, nem kapott visszatérő szerepet a későbbiekben. Sok ilyen apróság volt, amikkel jobbá lehetett volna tenni a sorozatot, de tartom, hogy ezek ellenére is a korának, stílusának és műfajának magasan a legjobbja a One Tree Hill, és jóval több pusztán tinidrámánál.
Ami még külön kiemelendő a sorozattal kapcsolatban, az a zenéje. Még a kezdeti WB-s időkben is, és aztán később a CW-n is zseniális volt a sorozat zenéje. Már a főcímdal is fülbemászó, és magávalragadó, de Gavin DeGrawt konkrétan innen szerettem meg, az összes zenéjével, a Fall Out Boyt, a Jimmy Eat Worldöt szintúgy... Rengeteg remek zene színesíti a szériát, ráadásul a szereplők sokszor maguk is dalra fakadnak - Bethany Joy Lenz (Hayley James Scott), Jana Kramer (Alex Dupré), Tyler Hilton (Chris Keller), Kate Voegele (Mia Catalano).
Akiknek ajánlom: bárkinek, aki unatkozik, akinek bármi - tényleg bármi - gondja, baja, fájdalma van, mert az OTH nagyon okos gondolatokkal operál. Mindenki találhat a sokszínű szereplőgárdájában olyat, akivel azonosulhat szóval ne féljetek belevágni! 
Kedvenc főszereplő: Brooke Davis, Nathan Scott, Clay Evans
Kedvenc mellékszereplők: Jake Jagielski, Alex Dupré, Chris Keller, Owen Morello
Kedvenc páros: Nathen&Hayley, Clay&Quinn
Pontozás: 10/9 túl nagylelkű vagyok, de igazából így is szomorú vagyok a kilenc miatt, de a sokszori elkaszálástól való félelem miatt egy pont lejött.
Link, ahol megtaláljátok: sorozatbarát
Az élet túl rövid ahhoz, hogy játszadozzunk.
Ha szeresz valakit, és vele akarsz lenni,
akkor csináld. Ne törődj a felfordulással.
Nem tudhatjuk, mit hoz a holnap.

Van neve ennek a sötétségnek? Ennek a kíméletlenségnek,
ennek a töméntelen gyűlöletnek? Hogy talált ránk mindet?
Beosont az életünkben, vagy mi kutattuk fel, hogy magunkhoz
csalogassuk? Mi történik velünk? Innentől kezdve úgy
küldjük a gyerekeinket a világba, mintha háborúba indulnának?
Reménykedve, hogy épségben hazatérnek. Abban a
tudatban, hogy valamit biztosan elveszítenek menet közben.
Mikor tévedtünk el? Mióta táplálnak az árnyak? Mióta
növekszik a szívünkben ez a fekete lyuk? Van neve ennek
a sötétségnek? Úgy hívják, mint téged?
Néha azon tűnődök, hogy elvesztegetjük a szavainkat, és
elvesztegetjük a pillanatainkat, és nem szakítunk időt
arra, hogy kimondjuk a szavakat, amik a szívünkben vannak,
mikor lehetőségünk lenne rá.
Gondolkoztam erről az egész "boldognak lenni"
dologról, és úgy hiszem, az emberek elvesznek,
mikor a boldogságra mint sorsra gondolnak...
Mind azt hisszük, egy nap majd boldogok leszünk;
megszerezzük azt a kocsit, vagy munkát, vagy
magunk mellett tudhatjuk azt az embert,
akivel majd minden megoldódik. De
a boldogság egy állapot, egy hangulat,
nem a végzet. Olyan, mint fáradtnak
vagy éhesnek lenni, nem állandó. Jön
és megy, és ez így van rendben. És úgy
érzem, ha az emberek így gondolnának rá,
sokkal gyakrabban találnának boldogságot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Call me by your name - kritika

Mostanában magamba injekcióztam egy jó adag kultúrát, úgy néz ki, ismét visszaálltam arra, hogy olvasok, elkezdtem filmeket nézni – amik tú...