Nyári unaloműző #01

Sziasztok!
Tomboló a hőség, a legtöbb embernek ahhoz sincsen kedve, hogy a hűvös szobából akárcsak a kapuig kimenjen, a rekkenő melegbe? Vagy épp esős napok sora, amikor a nyirkos időben semmi kültéri programot nem lehet szervezni? Mivel sokunknak sajnos nem adatott meg az, hogy a lábukat egy kellemes, homokos partszakaszon áztassuk az Adriába, gondoltam nyújtok egy kis segítséget. Végtére is, valamit csinálni kell, hiszen mégsem ülhet az ember csak úgy, magában, semmit sem csinálva. Nos, ezzel a – reményeim szerint – rendszeresen felkerülő kis bejegyzés-sorozattal a nyári meleg, vagy az esőfelhők figyelmen kívül hagyására alkalmas elfoglaltságokat ajánlok majd nektek. Olyanokat, amiket nyugodtan lehet egy üveg behűtött ásványvíz és egy ventilátor kedves társaságában, a hűvös szoba mélyén űzni.
A mai unaloműzőhöz sem kell más, mint élő internetkapcsolat, egy laptop/telefon/számítógép/tablet, és áram. Köztudottan nagy sorozatjunkie hírében állok, és etéren elég vegyes az ízlésem. Sok féle fajta és minőségű, hosszúságú és műfajú sorozatot megnézek, van hogy megszeretem, van hogy elkaszálom. A mai napon ezen sorozatok egyikéből kaphattok egy kis ízelítőt. A „cikksorozat” indítását egy rövid, tíz részes amerikai sorozattal terveztem, ami rendkívül mély nyomot hagyott bennem. Remélem, a bejegyzés elolvasása után egy pillanatig sem hezitáltok majd, hogy belekezdjetek abba a csodába, amit nekem másfél nap alatt sikerült kivégeznem. Hölgyeim és uraim, íme a The Royals!

A sorozat ismertetője: A sorozat egy fiktív uralkodói család életét mutatja be a modern világban, ahol minden a hatalomról szól, korlátok nem léteznek, és a bizalom olyan luxus, amit nem engedhetnek meg maguknak.
A nyitányban rögtön szembetaláljuk magunkat az uralkodói család két utódjának, Eleanor hercegnőnek és Liam hercegnek a botrányos életével – míg Lenny egy párizsi bárban drogozik, Liam egy rangján aluli lánnyal fekszik össze részegen. Hamar megismerjük a többi szereplőt – a népe iránt elkötelezett Simon királyt, a mindig mindent kézben tartó Helena királynőt, illetve megjelenik a király kétszínű, gerinctelen testvére, Cyrus herceg is. 
Pár perc elteltével aztán fény derült a történet egyik fő alapkonfliktusára is, mikor Lenny könnyes szemekkel az anyja arcába várja: "Robert meghalt". Nekünk egyelőre fogalmunk sincs semmiről, csak kapkodjuk a fejünket, de persze idővel mindent elmagyaráz a sorozat. Kiderül, hogy ki Robert, és hogy tulajdonképpen milyen hatással van főhőseink életére az ő halála – nos, elég jelentőssel. Ezzel ugyanis a korábban megismert Liam herceg válik az angol trón várományosává.
Az egész sorozatot átlengi a fényűzés, a hírnév, a botrányok, a trónviszályok. Remek karakterek vannak benne, akiket remek színészek alakítanak - mind a fő-, mind a mellékszereplők esetében. A karaktereknek megvan a maguk múltja, az indítékaik. Már ami kiderül a tíz rész alatt, de ahol nem hull le a lepel a szándékokról, ott is tudjuk, hogy vannak – és majd kifúrja az oldalunk a kíváncsiság azon tűnődve, hogy vajon mi lehet. 
A cselekményszál fantasztikus, ugyanakkor elég összetett is – ezt mi sem mutatja jobban annál, hogy nem tudok róla spoilerek nélkül hosszan írni. Megvan a kellő romantika, dráma, fájdalom, magyarán az az érzésvilág, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy egy sorozat a "nézhető" kategóriából az "OMFG, nem tudom abbahagyni" kategóriába kerüljön. De ugyanakkora nem fukarkodik a humorral, mégis kellő komolysággal kezeli azt, amit komolyan kell kezelni. A kellő akciót is kipipálhatjuk, szóval igazából ez a sorozat mindennel operál, ami kell egy jó –mit jó, remek szériához. Ráadásul teszi mindezt úgy, hogy nem válik groteszké, vagy önmaga paródiájává. És nem mellesleg a zenéje is zseniálisan nagyszerű. 
Akiknek ajánlom: Bárkinek, aki nem tud mit kezdeni magával a nyáron. Halálosan komolyan mondom, hogy ez az a sorozat, ami szerintem mindenkit képes lekötni, szóval csak rajta, lássatok csak hozzá, tíz rész az egész! ;)
Kedvenc főszereplő: Jasper (nekem ő főszereplő, mondjon bárki bármit :D)
Kedvenc mellékszereplő: Ashok
Kedvenc páros: Jeleanor (Jasper & Eleanor) ♥ *-*
Pontozás: hát srácok, ez itt biza egy 10/10-es sorozat :D
Link, ahol megtaláljátok: sorozatbarát - az elsődleges forrásom, ami sorozat itt nincs fenn, az nagy valószínűség szerint sehol sincsen. 
Szóval kalandra és trónviszályra fel, és kezdődjön a The Royals – aminek novemberben már érkezik is a második évada, remélhetőleg az első évadhoz hasonló izgalmakkal.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Dora!

    Néha szoktam olvasgatni a blogodon, és csak most nyitottam meg hosszabb ideje. Szélesen elvigyorodtam, amikor láttam, hogy ez bizony a The Royals.
    Az a sorozat egyszerűen fantasztikus. Nem tudom eléggé kihangsúlyozni, mennyire a rabja lettem. Miközben Te spoiler nélkül írtad le a jellemzőjét, én azonnal rá is vágtam a rejtélyekre a válaszokat, mert hát ne nevess ki, kétszer is láttam a nyáron mind a tíz részt, és tűkön ülve várom már a második évadot. :)
    Az is külön plusz, hogy az összegzés pontjai nekem is teljesen megegyeznek. Jasper, mint a legjobb szereplő - mert nagyon jó a karaktere, a színész is, és az a Vegasi titok is -, A Jeleanor páros, meg hát Ashok is. Mert ugye a közös nyaralásukon egy afrikai nyíl által szenvedett sérülését sose felejtem el. Sírva nevettem a képernyő előtt, és minden Afrikával kapcsolatos dologról az a képsor ugrott be még hosszú ideig.

    Remélem, még olvashatunk majd a második évadról is jelentést, ha megérkezett, mert ez a sorozat egyike a legjobbaknak! :)

    Puszillak,
    Adriana

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Adriana!

      Örülök neki, hogy látogatod a blogom, annak pedig még inkább, hogy te is Royals-rajongó vagy :D
      Csak egyetérteni tudok, mind abban, hogy zseniális sorozat, mind pedig abban, hogy én is rabja lettem - másfél nap alatt daráltam le :D Én csak egyszer láttam - az első részt háromszor xD - de ettől függetlenül imádom, és alig vááárom a második évadot *-*
      Igeen, Jaspert annyira nagyon szeretem :3 és Lennyvel együtt főleg :D Ashokot meg a nyilat meg... :D sírva nevettem azon a részen én is :D akkora forma volt az az ember, remélem fog még majd szerepelni a második évadban is.

      Mindenképp írok majd a második évadról is, csak győzzem kivárni :D

      Köszönöm, hogy írtál :)

      Puszillak,
      Dora

      Törlés

Call me by your name - kritika

Mostanában magamba injekcióztam egy jó adag kultúrát, úgy néz ki, ismét visszaálltam arra, hogy olvasok, elkezdtem filmeket nézni – amik tú...